REGULAMIN DSA
Akt o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act)
To akt prawny Unii Europejskiej, który nakłada na firmy odpowiedzialność za treści zamieszczane na ich stronach www w celu podnoszenia bezpieczeństwa w sieci dla prawidłowego funkcjonowania środowiska cyfrowego, wspierania walki z nielegalnymi treściami, a także precyzuje kwestie dotyczące moderowania treści, usuwania nielegalnych treści z internetu (szerzących nienawiść, przemoc czy pornografię dziecięcą). Rozporządzenie weszło w życie dnia 17 lutego 2024 roku.
- Firma LabaTime dba o to, by treści zamieszczane na stronie internetowej w związku z prowadzeniem działalności najmu apartamentów przez nią samą ale również przez Użytkowników (komentarze, opinie i oceny) były legalne i bezpieczne dla środowiska cyfrowego.
- W ramach prowadzonego serwisu internetowego pozwalamy Użytkownikom pozostawiać treści i informacje (komentarze, oceny i opinie) dotyczące prowadzonych usług.
- Treści nielegalne, to takie treści, które zawierają odniesienie do sytuacji prawnie zabronionych lub też są sprzeczne z dobrymi obyczajami. Mogą to być treści obraźliwe, czy naruszające uczucia religijne, dobra osobiste lub wykazujące brak szacunku zgodnego z ogólnie pojętymi normami społecznymi i zasadami współżycia społecznego; treści rasistowskie, wulgarne, propagujące przemoc, zawierające treści pornograficzne, faszystowskie, dyskryminacyjne, o podtekście seksualnym, nieodpowiednie dla małoletnich użytkowników itp., ale także treści zawierające hejt, wulgaryzmy lub powszechnie uważane za spam. Nie ma zgody na zamieszczanie treści nielegalnych, w przypadku gdy się pojawią, podjęte zostaną działania dla ich usunięcia, a zauważony fakt będzie zgłaszany do Organów zajmujących się treściami nielegalnymi w internecie.
- Ustala się punkt kontaktowy (DSA kontakt) udostępniony w zakładce „Kontakt” na stronie www, to adres e-mail kontakt@labatime.pl To kanał komunikacji którym Organy bądź Użytkownicy serwisu będą mogli zgłaszać wszelkie podejrzane nielegalne treści, które znalazły się na stronie www Będzie on również służył udzielaniu odpowiednim Organom informacji na temat Użytkowników zamieszczających wspomniane treści. Za pomocą wspamnianego punktu kontaktowego Organy i Użytkownicy mogą komunikować się z serwisem.
- Dowolna osoba lub podmiot mogą zgłaszać do serwisu pojawienie się w serwisie określonych treści uznanych za nielegalne poprzez skargi czy odwołania na nieprzestrzeganie przepisów wynikających z DSA, kanałem komunikacji. Te będą rozpatrywane niezwłocznie, najdalej do 14 dni roboczych, również tą samą drogą. Mechanizm skarg jest bezpłatny oraz umożliwia elektroniczne wnoszenie skarg na prezentowane treści.
- Właściciel LabaTime jest odpowiedzialny za moderowanie treści, kontrolowanie materiałów udostępnianych na stronie również przez różnych Użytkowników i reagowanie w razie potrzeb. Kontrola osobista treści najmniej raz dziennie, i bezzwłoczne reagowanie w przypadku podjęcia decyzji o istnieniu treści niedozwolonej; powiadomienie autora treści, wniesienie o jej usunięcie bądź ograniczenie, zablokowanie treści i usunięcie ze strony, powiadomienie Organu o nielegalnej treści. Użytkownicy których wpisy zostaną usunięte lub konta zablokowane dostają wyjaśnienie przyczyn tych restrykcji z informacją o tym, jakie postanowienie naruszyli. Mogą odwołać się od decyzji o usunięciu treści lub blokadzie konta. Organy do rozpoznawania sporów o dopuszczalność treści w sieci oraz sądy będą nadzorować decyzje dotyczące usunięcia treści i blokowania kont.
- Informacje o wszelkich zmianach w zakresie punktów kontaktowych, czy o warunkach korzystania z usług, a także o udostępnianiu wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg w zakresie moderowania treści, będą na bieżąco aktualizowane w zakładce „Kontakt” na stronie www oraz w Regulaminie DSA